مطالب علمی روز




   مطالب علمی روز


   جدید ترین مطالب علمی روز
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 196
بازدید کل : 48295
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

سخن مدیر وبلاگ بسمه تعالی امیدوارم این وبلاگ مورد توجه شما قرار گرفته باشد و خواهان نظرات وپیشنهادات شما جهت ارتقاع سطح وبلاگ هستیم.سلامتی و کامیابی شما عزیزان را از خداوند بزرگ خواهانیم.
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ بازیگوش
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب علمی روز و آدرس scientifically2.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» چگونه وزن مناسب داشته باشیم؟



چاقی امروزه به عنوان یکی از بزرگترین معضلات سلامتی گریبانگیر تعداد زیادی از ابنای بشر گشته است.چاقی می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بعضی از بیماری‌ها نظیر افزایش قند، چربی‌ها، کلسترول خون و افزایش قشار خون و دردهای مفصلی شود. روی دیگر این سکه لاغری مفرط است که می‌تواند از عوارض سوتغذیه مزمن و یا بیماری‌های گوارشی یا اختلال در کار بعضی از غذذ درون ریز و ... باشد.نیاز هر انسان به انرژی بستگی به وزن، قد، سن، میزان فعالیت و جنسیت افراد دارد که رعایت آن ضامن سلامتی است. مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در گزارشی برای داشتن وزن مناسب نکاتی را ذکر کرده است که عبارتند از: -حتماً روزانه پنج وعده میوه و سبزی مصرف کنید. -انواع مختلف میوه به صورت تازه، منجمد، خشک و کمپوت را مصرف نمایید. -از سبزیجات برگ سبز، آب میوه و سبزی و حبوبات پخته استفاده نمایید. غذاهایی که از نظر باکتری، ویروس، انگل و مواد شیمیایی مطمئن باشد برای حفظ سلامتی مفید است. در این میان کشاورز، تولیدکنندگان، فروشندگان، توزیع کنندگان و... در حفظ سلامتی غذا نقش دارند. خود ما نیز باید در نگهداری و آماده سازی غذا از نظر بهداشتی مراقب باشیم. شیوه زندگی انتخاب کنید که ترکیبی از عادات غذایی صحیح و فعالیت بدنی منظم داشته باشد. وزن مطلوب کلید زندگی طولانی توأم با سلامتی می باشد. برای بزرگسالان و کودکان روش های مختلفی برای ارزیابی وزن مناسب وجود دارد. اگر شما نگران اضافه وزن کودک خود هستید می توانید از راهنماهای موجود و نیز خدمات کلینیک های چاقی بهره بگیرید. کودکان نیاز به غذای کافی برای رشد دارند ولی کالری اضافی و فقدان تحرک بدنی می تواند آنها را به سوی اضافه وزن سوق دهد. در قرن اخیر افزایش کودکان چاق قابل توجه بوده است. کودکان را به استفاده از سبزیجات، میوه ها، لبنیات کم چربی، حبوبات، گوشت کم چربی، مرغ و ماهی و مغزها تشویق نمایید و خودتان نیز با مصرف این مواد الگوی مناسبی برای فرزندتان باشید. بگذارید خود بچه ها تصمیم بگیرند که چه میزان از این غذاها را مصرف نمایند. اگر فرزندتان غذایی چرب یا شیرین را می پسندد یک تکه کوچک از آن را به او بدهید. زمان استفاده از بازی های کامپیوتری و ویدئویی و تماشای تلویزیون را محدود نمایید و کودکان را به داشتن فعالیت های فیزیکی تشویق نمایید. به فرزندتان کمک نمایید تا عادات غذایی صحیح داشته باشد. تغییرات را به آرامی اعمال نمایید به عنوان مثال، شیر کم چربی را با شیر چرب، یک شکلات را جایگزین و دو شکلات نمایید. از آنجا که کودکان درحال رشد هستند کاهش وزن باید تحت نظر مراقبان بهداشتی باشد. تماشای تلویزیون از سه طریق موجب افزایش وزن می شود. 1- جایگزین فعالیت بدنی 2- افزایش دریافت کالری از طریق مصرف تنقلات هنگام تماشای تلویزیون 3- کاهش متابولیسم پایه.داشتن فعالیت بدنی و نگه داشتن وزن ایده آل هر دو برای حفظ سلامت لازم است. افراد می توانند سلامت خود را با ورزش ارتقاء دهند و نیز تفریحی سالم داشته باشند. 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه می تواند به سلامت بیشتر شما کمک کند. اینکه چه نوع ورزشی انتخاب نمایید چندان تفاوتی ندارد، شما می توانید ورزش را یکبار در روز یا دو بار در روز با زمان کمتر انجام دهید. ورزش‌هایی انتخاب نمایید که بتوان به طور منظم تکرار نمود و انجام آن لذت بخش باشد. سعی نمایید بجای آسانسور از پله ها برای بالا و پایین رفتن استفاده نمایید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:وزن مناسب,را های لاغری,کاهش وزن,تاثیر ورزش,عادات غذایی,مناسب, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب